17 outubro 2020

Olga Novo gaña o Premio Nacional de Poesía

 A galega Olga Novo gaña o Premio Nacional de Poesía

O xurado elixiu a obra Feliz Idade, da poeta orixinaria da Pobra do Brollón, "por tratarse dun relato vitalista que celebra o amor e a existencia máis aló do tempo". 


 Esta distinción súmase ao recente Premio Nacional da Crítica Española no apartado de Poesía Galega e ao Premio Gala do Libro Galego 2020. O xurado destacou que se trata dun “relato vitalista que celebra o amor e a existencia máis aló do tempo”, relacionando “a maternidade e a morte cunha fonda presenza crítica da memoria histórica”.

 Así, o eixe de «Feliz Idade» é o ciclo vital que abrangue o tempo dende o nacemento e a nenez da filla da autora ata o declive físico e o pasamento do pai desta, polo que se trata dun poemario cunha intensa implicación sentimental e emocional. Comeza cunha carta-limiar dirixida á nena sobre a importancia das raíces familiares e da terra de Vilarmao, na localidade lucense da Pobra do Brollón, onde habitaron os seus ancestros, polo que nestes versos tamén teñen moito protagonismo o mundo rural e o seu progresivo abandono.

FONTE: https://www.kalandraka.com/blogk/post/feliz-idade-premio-nacional-de-poesia-2020

Poema:

 “Tríscele”:

Eramos tres: meu pai, eu e a vida.

Eramos tres: meu pai, eu e a agonía.

Eramos tres: meu pai, eu, e o meu amor que viña.

 

 OUTRO POEMA:

 

Agora

 eu mírote extasiada mentres dormes 

e disólvome no costro fulgurante 

coma unha estrela que lle dera de mamar

 fósforo ao ceo. 

E falo na linguaxe que non serve

 na linguaxe da sílaba primeira: 

deséxoche que sexas amada tolamentee 

que ningún poder poida 

amainar nunca

 a túa 

Feliz 

Furia”.

 

 


Ningún comentario: